Svar på alla frågor som kommit in.

2010-03-22, 14:00:35 / Kategori: Frågor & Svar
Jag har en fråga, hur blir man av med röda pigment? Jag har tonat det lite brunaktigt (ej så mörkt) hos frisören, men det blir så himla rött! Jag vill bli av med det röda! Hur går jag till väga? Biter mycket inpackning även på det röda? Och hjälper silverschampo mot gula pigment o brunt hår?

Svar: Har du varit blond innan du färgade detta? Då måste man tyvärr färga med rött i, annars slår den bruna färgen åt grönt. Ett silverschampo kan man använda för att dämpa gula pigment. Inpackning överlag drar ju ut färgpigmenten, inte det röda. Det vi skulle rekomendera är att du går till en frisör och ber henne/honom dämpa ner det röda med en lite askigare toning. Att exprementera hemma är ingen idé, det blir oftast mörkare och slår åt grönt. Samtidigt, om man har varit blond innan så blir topparna dassigare och inte samma färg som resten. Så ta en frisör till hjälp!

Gäller detta alla lockar?!

Svar: Ja, Inte riktigt vågit hår, och inte hår som man har lockat med locktång. Men allt bra självfall fungerar den utmärkt. Lockar man håret, eller lägger upp spolar så rekomenderar vi ett bra mousse, och sedan spray för att det ska hålla!

Får jag fråga hur gammal du/ni är?

Svar: Vi är två tjejer mellan 20 och 26 år.

Varför bloggar ni anonymt?

Svar: För att vi har bestämt oss för att börja så. Vi får se hur det blir lite längre fram, men nu känns det bäst så. Bloggen blir roligare och smaskigare, samt att vi kan prata lite mer öppet om kunder m.m.

Sara

jag tycker det är kul att ni bloggar anonymt =)

Och som ni skrev vi svaret till frågan, ni kan ju skriva om sånt som ni inte hade kunnat skriva om ifall ni inte vore anonyma =)

Kram



2010-03-22, 17:27:19 URL: http://rizzy.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?